Patty Diphusa de/cu Pedro Almdovar





















Detest fotografiile care-i arata pe regizori nepieptanati si nerasi. Nici nu ma mira cat de slab se vinde cinematografia spaniola in strainatate. (p. 41)

Era acolo un tip cu chip de copil care ma invita din ochi sa ma alatur grupului cu care se distra. I-am zambit o data, iar surasul meu voia sa spuna: "Rabdare, EU sunt cea care ia initiativa si, daca hotarasc sa ma ratacesc, tu vei fi portul in care voi veni sa ma ascund". De ceva timp incoace, sunt asa "literara" pana si-n adancul ochilor. (p. 58)

Cine sunt EU sa impun prostul gust si vulgaritatea? Dumnezeu m-a pedepsit, cu siguranta! Faptul de a-mi observa reflectia in ceilalti n-a facut decat sa sporeasca dispretul pe care-l simteam fata de MINE INSAMI[...] Cum poate un SOBOLAN ca MINE sa sfarseasca prin a fi la fel de respectata ca regina Sofia si aproape la fel de admirata ca ea? Puterea mea de FASCINATIE, talentul, sensibilitatea, fragilitatea cand vorbesc despre penis, droguri etc., nimic din toate astea n-ar indreptati un asemenea delir. (p. 68)

Intrebare: Traiesti si lucrezi in Madrid?
Raspuns: Traiesc la Madrid fara a trai cu adevarat.
Intrebare: Crezi ca ai putea lucra si altudeva la fel de repede?
Raspuns: Nu stiu. Depinde de producatori. Si nu-i asta singurul loc din lume unde sunt producatori
Intrebare: Cum reusesti sa-i convingi sa-ti produca filmele?
Raspuns: Prin hipnoza. E cea mai buna cale. Cred ca tinerii regizori nu fac filme pentru ca nu practica hipnoza
.
(Autointerviu, 1984) p. 91


Articol pe mix