Contemporanilor mei si nu numai...

















La sfarsitul anului 2008 a avut loc la Institutul Cultural Roman (ICR) proiectia a doua documentare de scurtmetraj realizate de Alexandru Stanescu (n. 1982, Bucuresti), absolvent al Facultatii de Film, sectia Multimedia, din cadrul U.N.A.T.C.  Este vorba de "Bucurestiul traieste" (2008) si "Generatia desenelor animate" (2007). Am sa pierd pe drum primul documentar si am sa acord atentie "Generatiei...". Cum blog-ul era doar o idee la care ma gandeam, gasesc ca e nevoie sa va impartasesc acum ce s-a intamplat in noiembrie 2008. 

Daca intr-un "post" anterior evidentiam si incercam o delimitare in termeni, "desene animate" vs. "animatie", de aceasta data ma voi revansa si voi acorda "desenelor animate" meritul cuvenit printr-o calatorie in timp.  Filmul documentar "Generatia desenelor animate" este descris de autor astfel:

"Am vrut sa fac un documentar despre o perioada a copilariei mele pe care nu mi-o amintesc doar eu cu bucurie, ci si multi altii ca mine. Este vorba despre desenele animate care erau difuzate in perioada 1988 – 1998 la TVR. Din multimea de nostalgici care vorbesc pe aceasta tema cu diverse ocazii, s-au gasit cativa care au vorbit in fata camerei de filmat. Rezultatul este o colectie de marturii ale supravietuitorilor acelor vremuri cam zbuciumate, inclusiv dezvaluiri ale unor personaje din spatele micului ecran". 

Realizat in aproximativ doua luni si conceput ca un restitutio pentru o perioada din istoria ante '89, documentarul lui Alexandru Stanescu surprinde destul de bine, prin declaratii si fragmente din arhiva, atmosfera in care o parte din noi am copilarit. Dupa cum veti observa consultantul principal al documentarului este "eterna" Viorica Bucur si alti "eterni" cunoscuti mai ales prin vocea lor. Nu putea sa lipseasca din acest documentar de la ICR... vocea inceputului de deceniu 9 in media TV si care in timp a capatat "proportii" vizibil fizice, evident IMR: Irina Margareta Nistor.