Nunti, muzici si casete video - Invitatie la nunta!
La inceputul anilor '90 filmul lui Steven Soderbergh, Sex, Lies and Videotape, scotea filmul independent dintr-un relativ anonimat, dovedindu-se astfel ca filmele low-budget pot avea succes si pot patrunde la publicul larg in mainstream-ul difuzorilor si in atentia criticii.







Nunţi, muzici şi casete video este o traducere mioritica si referinta cinematografica adusa de regizorul Tudor Giurgiu filmului lui Soderbergh, o "adaptare" la specificul national si la "chemarile" de regizori de ocazie prezentate in document.

"Mi-a venit de mult ideea unui behind the scenes mai neconventional al nuntii. La baza acesteia a stat experienta mea de participant la nunti, atat in calitate de invitat sau nas, cat si ca mire la propria mea cununie civila, de unde m-am ales cu un DVD de neuitat."

"Decisiv a fost insa un articol al Stelei Giurgeanu din Dilema Veche, in care mi-am regasit partial opiniile cu privire la ritualurile de nunta si care mi-a întărit convingerea ca ar fi interesant de facut si urmarit un film despre oamenii care, de multe ori, preiau pe umerii lor "regia" intregii nunti, la care mirii ajung simple mascote."

Inainte de aparitia youtoube, de cocalari si pitipoance, de fata de la pagina 5 si de manele, de versuri aflate in vecinatatea RASUB ("Am talentu’ unikat, sunt bomboana de baiat") etc. au fost ei, acesti ilustri fotografi si cameramani de nunti, colo sus pe scena un cantaret de pe vasele de croaziera, iar acum apar si fratii Cucui, coborati parca din videoclipul celor de la Right Said Fred ("I'm too sexy for my cat too sexy for my cat/Poor pussy poor pussy cat"). La loc de cinste, un spirit "renascentist" al nuntilor, atotstiutor si cu vorbe atent...stalcite, se afla nea Achim cu zambet "fin". Nu putea lipsi nici ciobanul din poveste, pozand ca un haiduc tinand in mana aparatul de fotografiat.  Dupa o prospectiune de 1 an si jumatate prin zonele Romaniei, Tudor Giurgiu realizeaza aceasta "investigatie" documentara in industria pseudo-regizorilor de nunti, a fotografilor si cantaretilor neostoiti de pasiune...launtrica.

Se afirma odata ca "Romania o tara frumoasa, insa pacat ca e locuita!". Nimic mai neadevarat! Iata ca se infirma pesimismul unora prin acest film. Daca e buna sau slaba realizarea lui Giurgiu, ex-manager la TVR, ramane la aprecierea fiecaruia, totusi nu ii poate fi negata intentia de a crea buna dispozitie si de a prezenta un fenomen devenit afacere.